Doorgroeien

Zit jij in het vijfde of zesde leerjaar? Dan is deze pagina speciaal voor jou!

Klaar met de lagere school … En je stelt je de vraag wat nu?

We zijn er als school van overtuigd dat al onze kinderen talent hebben. Daarom werken we heel graag samen met Talentenschool Turnhout, een secundaire school in Turnhout met een Persoonlijke, Innovatieve en Talentontwikkelende aanpak. Kortom: een school met PIT!

Doorheen het schooljaar maken onze leerlingen op regelmatige basis kennis met Talentenschool Turnhout en hun ruim studieaanbod (Talent-academy, Talentendag en STEM-dag). Veel van onze kinderen vervolgen dan ook hun weg richting deze school en gaan hier verder aan de slag met hun eigen talenten.

Meer weten over Talentenschool Turnhout? We laten hen graag zelf uitleggen wat hun school uniek maakt!

1ste graad

Weet je al heel goed wat je wilt? Dan kan je in 1A onmiddellijk kiezen voor 1A Cognosco Latijn1A Cognosco STEM of 1A STEM. Wanneer je nog twijfelt, kan je terecht in 1A Cognosco Talent1A Talent of 1B Talent waarbij we je laten proeven van ons ruim aanbod aan talent- en praktijkmodules. Daarin ontdek je je talent, zie je waar je sterk in bent en kan je je al doelgericht voorbereiden op het tweede jaar waarin je je talent verder kan uitdiepen. Je krijgt hierover feedback in ons talentenrapport.

Zo kan jij als leerling nog zelfverzekerder en met meer zin om te leren aan het tweede jaar beginnen en doelgericht kiezen uit onze acht basisopties in 2A en onze vijf basisopties in 2B.

Met hét breedste studieaanbod van Turnhout vind je op onze school zeker een studierichting die aansluit bij jouw talent en interesses.

Onze school beschikt op campus Boomgaard over een nieuw en compact schoolgebouw, uitsluitend bestemd voor leerlingen van de 1ste graad, waardoor de overgang van lagere school naar secundair vlot en veilig verloopt.

Cognosco

Leerlingen die nood hebben aan extra uitdaging en verdieping kunnen op onze school vanaf het 1ste jaar terecht in 1A Cognosco. Met verdiepingsleerstof en creatieve opdrachten dagen we je uit om verantwoordelijkheid te nemen en je eigen leerproces meer en meer in handen te nemen. Vanaf de tweede graad kan je aansluitend kiezen voor één van onze ASO- of TSO-richtingen (finaliteit doorstroom of dubbel).

STEM

Leerlingen die interesse hebben in STEM worden binnen onze school op hun wenken bediend. Vanaf het 1ste jaar kan je voluit kiezen voor STEM-modules, bovenop de vakkencluster STEM, die leerlingen uitdagen om probleemoplossend op zoek te gaan naar technologische problemen. Hiernaast worden leerlingen tijdens onderzoek uitgedaagd in out of the box-projecten. Onze school biedt een ruim aanbod van STEM-richtingen aan vanaf de tweede graad met zowel ASO-, TSO- en BSO-richtingen (finaliteit doorstroom, dubbel en arbeid).

2de en 3de graad

In de hogere graden kan je kiezen tussen zes domeinen. Ben je op zoek naar een algemene vorming met afhankelijk van de richting meer focus op taal, wetenschappen, economie of humane wetenschappen, dan vind je vast je weg in één van onze ASO-richtingen. Ligt je talent in het creatieve, dan kies je best een richting uit het studiedomein Kunst en creatie. Heb je een passie voor wetenschap en techniek? Dan kan je terecht in één van onze STEM-richtingen. Heb je dollartekens in je ogen? Laat je dan inspireren in het studiedomein Economie en organisatie. Ben je geboeid door zorg voor anderen? Dan kan je je talent kwijt in het domein Maatschappij en welzijn. Wil je tot slot gasten verwennen op een hoog culinair niveau, dan kan je terecht in het domein Voeding en horeca.

Overeenkomsten Verschillen
Kwaliteitsvol

Persoonlijke aanpak en zorg

Innovatieve aanpak

Talent staat centraal

Activerend en zelfontdekkend leren

Pedagogisch project van het GO!

Nieuwe leerkrachten

Nieuwe schoolomgeving

Meer gerichte studiekeuze maken

Door onze nauwe samenwerking met Talentenschool Turnhout zet onze school maximaal in op een goede doorstroom van informatie en voelt elke leerling zich snel thuis in het secundair onderwijs.

Geïnteresseerd? Klik dan zeker even door naar de website van Talentenschool Turnhout

Logo Talentenschool Turnout