Inschrijvingen

Op zoek naar een warme, kwaliteitsvolle school?

Kom dan kennismaken en een kijkje nemen!

U kan steeds telefonisch (014 41 41 78 of 0473 41 41 78) of via mail (directie@basisschoolkameleon.be) een vrijblijvende afspraak maken.

We vertellen u dan graag hoe onze school werkt, we beantwoorden al uw vragen en we nemen samen een kijkje in de verschillende klassen.

Inschrijven peuters

Peuters van 2 jaar en 6 maanden kunnen naar school op vaste instapdagen, namelijk:

• de eerste schooldag van september
  • de eerste maandag na de herfstvakantie
  • de eerste maandag na de kerstvakantie
  • op 1 februari
  • de eerste maandag na de krokusvakantie
  • de eerste schooldag na de paasvakantie
  • maandag na OH Hemelvaart

Kleuters vanaf 3 jaar kunnen op elke schooldag instappen.

Capaciteit en vrije plaatsen:

Onze school werkt met een maximumcapaciteit van 24 kinderen per klas. Hieronder zie je de vrije plaatsen per geboortejaar. Deze gegevens worden regelmatig geüpdatet. Voor de recente stand van zaken neem je best contact op met onze school.

2022 10
2021 0
2020 0
2019 0
2018 0
2017 5
2016 4
2015 7
2014 5
2013 8
2012 9

Ik wens mijn kind in te schrijven voor het huidige schooljaar

Wens je jouw kind in te schrijven in onze school? Neem dan telefonisch of via mail contact met ons op.

Omdat we werken met een maximumcapaciteit, kijken we eerst of er plaats is. Indien er plaats is, nodigen we je uit voor een gesprek. Om vervolgens effectief in te schrijven is het handig om de ISI+-kaart, de identiteitskaart (kids-ID) of het paspoort van je kind mee te brengen.

Ik wens mijn kind in te schrijven voor het volgende schooljaar

Onze school maakt, samen met alle andere basisscholen in Oud-Turnhout, Turnhout en Vosselaar, gebruik van een aanmeldingssysteem. Dat systeem werkt met vastgestelde periodes.

Meer informatie over de voorrangs- en aanmeldingsperiode vind je op www.kiesjouwschool.be

Heb je vragen over het inschrijven en aanmelden?

Stel je vraag via info@kiesjouwschool.be of telefonisch elke werkdag tussen 9 en 12 uur.

• Oud-Turnhout – gemeentehuis – 014 46 22 68
  • Turnhout – Stadskantoor – 0471 85 16 53
  • Vosselaar – gemeentehuis – 014 60 08 20
  • LOP-deskundige – 02 553 05 15

Infomoment voor ouders

Tijdens een digitaal infomoment legt een deskundige uit hoe het aanmeldsysteem werkt en welke stappen je moet doorlopen. Ook bijzondere situaties komen aan bod.

Het infomoment vindt digitaal plaats op dinsdag 16 januari 2024 om 20.00 uur. Hiervoor inschrijven kan je via www.kiesjouwschool.be

Vermijd schoolveranderen.

Zodra je kind in onze school is ingeschreven is, starten we met de voorbereiding voor de instap voor je kind. Wanneer je kind effectief in onze school start, is het belangrijk dat je kind de nodige tijd en kansen krijgt om zich thuis te voelen en te groeien. Dat is een proces van proberen en succes ervaren.

Is er een probleem? Ga dan altijd in overleg met ons. Wij kunnen je helpen.

Als de samenwerking met de school moeilijk loopt dan is het geen goed idee om onmiddellijk van school te veranderen. Een nieuwe school betekent voor je kind een nieuwe plek, andere klasgenoten, een nieuwe juf of meester, …

Een schoolverandering heeft een grote invloed op het welbevinden van je kind en is vaak niet de juiste oplossing.

Zijn er toch gegronde redenen om van school te veranderen, dan raden we aan om dat uit te stellen tot het nieuwe schooljaar. In ieder geval zal de nieuwe school contact opnemen met de vorige school.