eigentijdse leermiddelen

De input van kinderen en van de actualiteit zijn een belangrijke bron van leren. De leerkrachten gebruiken innovatieve werkvormen en materialen om dit samen met de kinderen waar te maken.

Daarnaast gebruiken we de nieuwste methodes die aansluiten bij onze visie op leren.

We beschikken in onze school over een smartbord in elke klas van de lagere school, verschillende laptops en iPads die flexibel ingezet kunnen worden. Zo worden onze kinderen mediawijs. Ze gebruiken ICT om te leren (opzoekwerk, oefenen, automatiseren, communiceren,  verslagen maken, …).  Het gebruik van digitale leermiddelen wordt toegepast wanneer nodig en zinvol. ICT staat dus niet vast ingeroosterd  in het weekschema, maar het kan in alle lessen voorkomen. ICT is een middel, geen doel op zich.